Ryžių makaronai su morkom ir grybais

Sveiki patiekalai ir sveiki receptai – jais garsėja Azijos virtuvė. Kadangi jau ilgą laiką esame atsisakę gliuteno bet kokia formą, pas mus virtuvėje gaminami tik patiekalai be glitimo (be gliuteno). Kartais pasimėgaujam ryžių makaronais su grybais, morkomis ir svogūnais. Čia mano supaprastinta/ sulietuvinta vieno korėjietiško patiekalo versija.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba19.JPG

Imame tradicinių azijietiškų ryžių makaronų ir stiklinių makaronų santykiu 3:1 arba naudoju vien tik ryžių makaronus.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba18.JPG

Nulupam svogūnų, nuplaunam ir nušveičiam morkų.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba17.JPG

Supjautom svogūnus, įdedam į keptuvę ghi sviesto arba mėgstamo aliejaus ir pakepinam svogūnus, kol jie pasidaro auksiniai.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba14.JPG

Tuomet imam mėgstamų grybų. Galite naudoti šviežius šampinjonus, tradicinius Azijos virtuvei išmirkytus džiovintus šitake grybus arba lietuviškus baravykus. Man labai patinka rudenį prisirinkus arba nusipirkus baravykų juos tiesiog nuvalyti šepetėliu ir supjausčius stambiais gabalais užšaldyti šaldymo kameroje. Recepto fotografavimo dieną dar turėjau šaldytų baravykų, todėl juos ir panaudojau.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba16.JPG

Baravykus (ar kitus grybus) supjaustom smulkiau.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba15.JPG

Dedame grybus į pakepintus svogūnus ir pakepame kartu.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba12.JPG

Morkas supjaustome juostelėmis arba sutarkuojame. Man patinka azijietiška versija, kai morka pjaustoma siauromis juostelėmis.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba13.JPG

Sudedame morkas į patepintus svogūnus su grybais, įdedame 1/3 arb. šaukšt. kajeno pipirų, 1/3 arb. šaukšt. ciberžolės ir pakepinam.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba11.JPG

Galima įpilti šiek tiek vandens ir uždengus dančiu patroškinti, kol morkytės truputį suminkštės.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba9.JPG

Kol daržovės troškinasi, užkaičiam vandenuką ryžiams. Užvirus vandeniui elgiamės taip, kaip nurodyta ant makaronų pakuotės: išjungiam ugnį ir sudedam makaronus brinkti iki 10 min.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba10.JPG

Ragaujam makaronus ar jau suminkštėjo. Tuomet perkošiam ryžių makaronus per sietelį ir sukarpom virtuvinėmis žirklėmis (galite to ir nedaryti, man patiko, kad azijiečiai tokiu būdu sutrumpina šiuos ilgus makaronus).

sveiki_patiekalai_sveika_mityba8.JPG

Dedame makaronus į keptuvę ant daržovių.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba7.JPG

Užpilame sojų padažo (naudoju be glitimo – toks yra tik Tamari padažas). Pagal skonį, pilu iš akies, bet būtų apie 2 valg, šaukšt.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba6.JPG

Užberiame himalajų druskos pagal skonį (sojų padažas duoda sūrumo, todėl nepadauginkite).

sveiki_patiekalai_sveika_mityba5.JPG

Viską gerai permaišome, neilgai pakepiname, įdedame susmulkinto česnako ir patiekiame.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba4.JPG

Kartais jei norisi sočiau, galite pačioje pabaigoje dar įmušti kiaušinį, bet aš dažniausiai to nedarau.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba3.JPG

Prie ryžių makaronų labai gerai tinka rauginti agurkai, kopūstų kimči, šviežūs agurkai, daigai.

sveiki_patiekalai_sveika_mityba2.JPG

Tinklaraštininkė Edita Esenku

Prisijunk prie mūsų facebook grupės: “Gydomoji Tao Meilė, meditacija, sveika gyvensena“

Rekomenduoju:

probiotikai_gerosios_bakterijos_b

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s