Ridikų kimči: aštriai rauginti ridikai/ ropės

Ridikai, ropės, kaliaropės yra labai vertingos daržovės, kurių dažnai nežinome kaip paruošti. Ridikai gerai šarmina orgizmą, sutraukia gleives, gerina virškinimą, yra sotus maistas. Ridikų sultys naudojamos gydymo tikslais siekiant sustiprinti kraują, nuo kosulio (sutraukia gleives iš plaučių), reguliuoja cholesterolį, gerina inkstų veiklą ir t.t. Rudenį, kai turgeliai ir mamų daržai pilni ridikų, ropių, kaliaropių, puikus metas paruošti raugintą kimči ne tik valgyti dabar, bet ir didesnį kiekį žiemai (laikyti šaldytuve arba drėgname rūsyje).

Kimči yra tradicinis korėjiečių virtuvės patiekalas, kuriuo dažniausiai apibūdinami aštriai rauginti kopūstai. Tačiau yra įvairių variacijų: ridikų kimči, agurkų kimči, jaunų ridikų lapų arba mongoldu/burokų lapų kimči ir t.t. Raugintus produktus mūsų organizmas daug lengviau įsisavina, nes jie būna jau pasifermentavę. Be to, raugintuose produktuose susidaro tam tikra probiotikų rūšis, kuri padeda mums atsistatyti po virškinimo sutrikimų, badavimų ar ligų. Labai mėgstu raugintus produktus ir visiems rekomenduoju valgyti jų kuo daugiau.

ropes-800x600.jpg

Ridikų  kimčiui pradžioje jums reikės:

  • 1,8kg baltųjų ar kitokių ridikų (tinka kaliaropės, ropės, daikonai ir kt.)
  • 2 valg. š. rožinės himalajų druskos
  • 0,5 arb. šaukšt. natūralios žalios stevijos miltelių, o jei vartojate cukrų galite vietoj stevijos įdėti 2 valg. šaukš. cukraus.

Kadangi aš iš mamos daržo gavau kaliaropių ir ropių, fotografavimo dieną gaminau kimči su kaliaropėmis ir ropėmis. Jei gausite daikonų – dar šauniau. Tinka viskas, galima miksuoti skirtingus ridikus į vieną, man nuo to tik skaniau. Nulupam ridikus ir pasveriam, vėliau jau galėsit daryti iš akies.

SAM_0462.JPG

Ridikus supjaustom tokio dydžio kubeliais kaip jums norisi, aš nepjaustau labai dideliais, man skaniau mažesni.

SAM_0463.JPG

Įdedam druskos ir stevijos/cukraus, permaišom ridikus rankomis, kad išsiskirstytų druska. Taip laikom ridikus su druska pusvalandį, kas 10 min vis permaišant rankomis.

SAM_0464.JPG

Per tą laiką pasiruošiam prieskonius ir prieskonines daržoves į atskirą indą. Jums reikės:

  • 6 didelės skiltys česnakų
  • 2 svogūnai
  • jei turite – svogūnų laiškų (nebūtina)

SAM_0465.JPG

Supjaustom svogūnus ir česnakus.

SAM_0466.JPG

  • jei pageidaujate smulkiai įpjaustykite maždaug 2×2 cm imbiero gabalėlį (aš nededu)
  • 1/4 puodelio žuvies padažo (nebūtina, dariau ir be jo, puikiai gavosi. Bet įdėjus kimči bus aromatingesnis, rasite RIMI, pagamintas Tailande be jokių cheminių priedų).

zuvies-padazas-thai-choice-200ml.jpg

  • 2 valg. šaukš. kajeno pipirų (yra pirkti Livinn arba čia).
  • 2 valg. šaukš. paprikos miltelių (nebūtina, bet taip skaniau, perku čia).

SAM_0467.JPG

Praėjus pusvalandukui nuo ridikų padruskinimo, sudedam svogūnus, česnakus, žuvies padažą ir kajeną į ridikus ir viską permaišom rankomis. Jei jūsų rankos gana jautrios, patartina užsidėti pirštines, kad aštus kajenas nesukeltų alerginės reakcijos ant jūsų rankų odos.

SAM_0469.JPG

Tuomet šį skanumyną sudedam į stiklainį ir užsukame dangtelį. Paliekame rūgti kambario temperatūroje maždaug savaitei. Po savaitės galite paragauti, ridikai bus suminkštėję ir įrūgę. Mano ropės pasitaikė sausokos, tai galima įpilti šiek tiek vandens, kad viską sudėjus į stiklainį rūgimo proceso metu ridikai būtų skystyje. Išrūgus, ridikų kimči padėkite į šaldytuvą. Taip rauginti ridikai gali stovėti kelis mėnesius ir nuo to bus tik skanesni 🙂

SAM_0522+.jpg

Šitaip raugintus ridikus valgau pusryčiams su daigintais grikiais ar daigintomis soromis. Taip pat tinka prie visų karštųjų patiekalų, kartais norisi valgyti ir vienus 🙂

Skanaus!

Galite pasižiūrėsi originalų korėjietišką receptą su charizmatiškąja Maangchi:

Tinklaraštininkė Edita Esenku

Prisijunk prie mūsų facebook grupės: “Gydomoji Tao Meilė, meditacija, sveika gyvensena“

Rekomenduoju:

probiotikai_gerosios_bakterijos_b

Komentarų: 1 Pridėti Jūsų

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

w

Connecting to %s