Mongoldų/ burokų lapų kimči

Labai mėgstu reguliariai užsiraugti ridikų kimči ir kopūstų kimči – tai iš Korėjos virtuvės atėję raugintų daržovių variantai. Rauginti produktai turi daug enzimų, kurie gerina virškinimą, taip pat natūraliai susidaro probiotikų, todėl šaldytuve rekomenduojama visada turėti vienokių ar kitokių raugintų produktų. Mes labai mėgstame valgant grikių, sorų košę ar bet kokį karštą patiekalą prikąsti ir truputį įvairių kimči. Atrodytų tik pora šaukštų kimči, o kaip maloniai pagerina skonį ir puikiai virškina! Valgyti vien tik raugintus agurkus atsibostų, todėl savo virtuvėje įnešu įvairovės raugdama skirtingus kimči. Tradicinis korėjietiškas kimči gaminamas iš pekino kopūstų – jį galima pasigaminti ir iš tradicinio lietuviško kopūsto (kopūstų kimči receptas). Taip pat korėjiečių virtuvėje populiarus baltųjų ridikų kimči, kurį aš gaminu ir iš lietuviškų kaliaropių bei įvairių ropių (ridikų kimči receptas). Korėjoje gaminas kimči iš jaunų ridikų lapų, tačiau aš esu interpretavusi ir gaminusi iš lietuviškų mongoldų lapų (lapinių burokų) ir įprastų burokėlių lapų – skonis puikus, kai pakankamai įrūgsta!

Kaip pasigaminti mongoldų arba burokų lapų kimči?

sveika_mityba_mongoldu_kimci.JPG

Imame 2 saujas mongolgų arba burokų lapų (kiek gali paimti viena ranka) ir nuplauname.

sveika_mityba_mongoldu_kimci2.JPG

Supjaustome mongoldus kvadratėliais, kad kai įrūgs, būtų patogu imti iš stiklainio.

sveika_mityba_mongoldu_kimci3.JPG

Užberiame druskos. Rekomenduoju naudoti rožinę himalajų druską, o ne perdirbtą baltą (ji išbalinama naudojant chemines medžiagas). Druskos beriu iš akies.

sveika_mityba_mongoldu_kimci4.JPG

Leidžiame lapams įsisūryti, valandėlę vis pavartome lapus, kad jie tolygiai suminkštėtų.

sveika_mityba_mongoldu_kimci5.JPG

Kol lapai sūdosi, nulupame ir supjaustome vieną vidutinę svogūno galvą.

sveika_mityba_mongoldu_kimci6.JPG

Nulupame 4 didesnes skiltis česnako (jei pas jus česnakai smulkūs, tai nulupkite daugiau)

sveika_mityba_mongoldu_kimci7.JPG

Susmulkiname česnaką.

sveika_mityba_mongoldu_kimci8.JPG

Susmulkintus svogūnus ir česnakus dedu į atskirą dubenį. Įdedu trečdalį arbatinio šaukštelio natūralios stevijos dėl saldumo (galite įdėti truputį cukraus, jei vartojate, bet tai nebūtina). Dedu 1,5 valg. šaukšt. maltų kajeno pipirų (esminis ingridientas, švelnesni nei čili) ir 1,5 valg. šaukšt. paprikos miltelių (nebūtina).

sveika_mityba_mongoldu_kimci9.JPG

Grįžtame prie molgoldų lapų. Perpauname lapus vandenyje, galime pamirkyti, jei pridėję prie liežuvio jaučiate, kad pernelyg sūru. Perpaudami mes išplauname druskos perteklių. Plauname dubenyje su vandeniu ir iš jo rankomis išgriebiame į sietelį.

sveika_mityba_mongoldu_kimci10.JPG

Imame žuvies padažo (pagerina skonį, bet jei esate veganai – nedėkite) ir įpilame 2-3  valg. šaukš.

sveika_mityba_mongoldu_kimci11.JPG

Sudedame visus ingidientus ir lapus į bendrą dubenį ir pemaišome rankomis (jei jūsų rankų oda jautri, geriau liečiant kajeno pipirus užsidėkite pirštines).

sveika_mityba_mongoldu_kimci12.JPG

Gauname į salotas panašų variantą.

sveika_mityba_mongoldu_kimci13.JPG

Į masę įpilame iš akies vandens.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Sudedame kimči į stiklainį ir supresuojama ranka. Vandens turi būti ti tiek, kad lapai nebūtų sausi ir paspaudus viršutiniai lapai apsisemtų.

sveika_mityba_mongoldu_kimci16.JPG

Sandariai užsukame dangtelį ir paliekame kimči rūgti kambario temperatūroje kelias dienas ar net savaitę (žiūrint kaip pas jus šilta). Kuo šis kimči ilgiau stovi, tuo jis skanesnis. Maždaug po savaitės galima dėti į šaldytuvą, bet tikrasis skonis atsispkleidžia po poros savaičių, nes pilnai įrūgsta ir suminkštėja lapai. Dedant prie karštų patiekalų šio kimči užtenka visai nedaug, skanu paįvairinti su kitais kimči.

Skanaus!

Tinklaraštininkė Edita Esenku

Prisijunk prie mūsų facebook grupės: “Gydomoji Tao Meilė, meditacija, sveika gyvensena“

Rekomenduoju:

probiotikai_gerosios_bakterijos_b

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s